Meer benenwerk

vrijdag 14 november 2014

Griet zocht testers, en aangezien ik mezelf zo stilaan dringend eens moet leren om me aan regels en voorschriften te houden gil ik tegenwoordig spontaan "ik!" bij de vraag of iemand een patroon wil testen. Een patroon netjes opvolgen lijkt me een goed begin om binnen de lijntjes te leren kleuren.
Griet fabriceerde een patroon voor een babylegging, ik had nog wat tricotrestjes en oude T-shirts liggen én mijn "zusje" heeft toevallig de schattigste babybillen van het moment in huis. Tel dit alles bij elkaar op en dan krijg je dit:


Ze zijn supersnel klaar, dit doe je snel even tussendoor, vooral als je een overlock hebt.


De broekjes zijn ideaal om restjes tricot te verwerken of oude T-shirts te recykleren. (jaja Sanse, ik doe het weer - volgens Van Dale mag ik een legging wel degelijk een broek noemen, wend u met uw klachten maar tot hen of de Taalunie)


Een legging is een comfortabel ding, ook voor baby's, maar als je kiest voor de versie met boordjes zoals ik, maak die dan niet te strak. Aan- en uitkleden is meestal niet de favoriete bezigheid van de doorsnee-baby.


De stof:
De stieren en olifanten zijn restjes die ik had liggen
Het groene en gestreepte broekje waren eerst T-shirts
De boordjes waren in een vorig leven ook T-shirts en topjes
Het patroon:
van de babylegging vind je hier, bij Emma & Mona
De foto's:
met baby en de baby zelf zijn gemaakt door Erika.

Met dit projectje neem ik een aanloopje voor de recykleer-14-daagse, Boomie geeft binnen enkele dagen weer het startschot. Nu ja, die 14 dagen duren hier een heel jaar lang. Recykleren jullie ook weer mee?

12 opmerkingen:

  1. zo'n rijtje schattigheid, super is dat! En inderdaad een ideaal recykleerprojectje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige broekjes. Ik zou geld geven voor zo een broekske!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gemaakt! Veel recykleerplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn super die broekskes! Af en toe overvalt me weer die spijt dat ik nog niet (goed) naaide toen mijn jongens geboren werden. Zoals nu dus! Maar toegegeven: 't zijn ook heerlijke cadeautjes. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zalig eh, die leggingskes! En schoon exemplaartkes zeg die je daar hebt!

    BeantwoordenVerwijderen