Zomerdromen

vrijdag 1 november 2013

Ondertussen werd het herfst. Net als het voetpad dat bedekt raakt onder herfstbladeren was het ook in mijn hoofd de voorbije weken chaos, een wirwar van onverwerkte gevoelens, onafgewerkte plannen en taken, rommelige projecten en wilde ideeën waar ik helemaal in verstrikt raakte. Hoog tijd om te rusten, tijd te zoeken voor mezelf, lange gesprekken te voeren met vriendinnen, te wandelen, terug te gaan sporten. Zo kan ik hopelijk alle rommel in mijn hoofd opruimen en het kwik van mijn energiethermometer terug de hoogte injagen.


Tijdens de zonnige maar drukke herfstdagen voerden mijn gedachten me af en toe terug naar de zalig rustige zomer. Naar zon, zee, lange strandwandelingen of trektochten door bos en veld. Na zo’n lange trektocht puilen jas- en broekzakken uit met schelpjes, stenen, drijfhout, takjes en veren. Zomerschatten die gekoesterd worden tijdens de eerste weken. Daarna belanden ze in een doos in een vergeten hoekje. Daar vond ik ze enkele weken geleden terug in een verwoede opruimpoging. Ik duwde de doos nog eens onder Zoons neus, die er zijn grootste schatten uitviste om in zijn kabinet uit te stallen. Met de overschot ging ik aan de slag om een zomerdromenvanger te maken om die mooie zomerdromen een plekje te geven. 



Haal samen met je kinderen de leukste vakantieherinneringen op terwijl jullie deze dromenvanger in elkaar knutselen.

Dit heb je nodig:
1 draadkapstok
verschillende soorten touw
linten
gehaakt omalapje
restjes stof of wol
zomerschatten: schelpjes, stenen, takjes, drijfhout, veren
kralen die je nog ergens hebt liggen.

Zo maak je het:
Buig de kapstok in een cirkel. Wikkel daarna rond de kapstok lange repen stof of resten wol. Deze kan je bevestigen door de uiteinden met een druppeltje lijm vast te kleven. Span met touw het omalapje in het midden van de cirkel en bevestig daarna linten, gevlochten of geknoopte touwen met de zomerschatten aan de hanger. Versier zoals jij het mooi vindt in natuurlijke tinten of juist met felle kleurtjes. Gebruik voor dit project materiaal dat je in huis kan vinden. Je kan je fantasie de vrije loop laten gaan en zo je eigen dromenvanger in elkaar knutselen. Hang de dromenvanger boven je bed, ik wens je zoete zomerdromen!

8 opmerkingen:

  1. Ik ben zot op natuurschatten!
    Heel mooi verwerkt, nu veel mooi dromen vangen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo herkenbaar die chaos in het hoofd...
    Wat een leuke dromenvanger, om de zomer even bij te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtproject ! Hopelijk brengt er naar kijken weer iets meer rust in het hoofd teweeg ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldig origineel idee... ga morgen direct 'ns kijken of ik m'n zomervanger kan maken.
    Dank.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen