Recykleer!

woensdag 19 september 2012

Boomie drukt ons weerom met de neus op de feiten: we werpen met zijn allen te veel spullen weg én we gooien te veel geld over de balk om nieuwe spullen te kopen, want we doen mee met de laatste gril, we willen het allernieuwste model. Maar heb je dat wel echt nodig? Kan je niet aan de slag met iets wat je nog in die doos voor de kringwinkel of het containerpark hebt staan? Recykleer eens wat, verdorie!

Je kan er niet omheen, de recykleer-14-daagse is begonnen en wat mij betreft mag dat gerust wat langer duren, want hier ten huize wordt het hele jaar door hergebruikt, gerecycleerd, ge-upcyled er gerestyled of hoe je het ook maar wil noemen.

Als opwarming voor de 14-daagse speurde ik in ons huis  naar "vergeten" fleece. Uit de kasten van de kroost  plukte ik te klein geworden fleece-vesten, ik verzamelde de ongebruikte fleece-dekentjes, vond nog wat kindersjaals die in een hoekje gepropt lagen, viste nog wat fleece-truien uit de kringloopdoos  en in mijn restjesbak vond ik nog wat stroken fleece van de dekentjes die ik naaide.

Lekker kleurrijk, zacht en warm, een hele wasmand vol:


Wat ik ermee ga aanvangen? Dat vertel ik je binnenkort. Als je ondertussen zelf al recykleer-goesting gekregen hebt, volg dan zeker bij Boomie, op Pinterest en op Flickr!

Hop, vooruit met de geit,
Recykleren maar!


15 opmerkingen:

  1. Ben al helemaal benieuwd! Ik herken de "fleecegekte"! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb er hier ook nog wel wat, maar u kleurkes zijn veel toffer, ik ben benieuwd wat je er mee gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wohow daar kan je wel iets mega van maken! Ben curieus ;-) Is swappen of stofkes winnen ook niet een beetje van dat als in niet teloor laten gaan door het enkel in jouw kast te laten liggen?! Wees welkom dan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel succes ermee! Ziet er alvast veel belovend uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik smelt al bij de kleurtjes. Iets lekker warm vermoed ik, maar dat zal wel ni origineel genoeg zijn...

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, ik hoop stiekem op bandwerk fleece bedsloefkes, die dan voor het goede doel verkocht gaan worden. Voor mij nen 42, in dat geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben benieuwd naar wat je er mee gaat doen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben heel benieuwd en geïnteresseerd wat je ermee gaat doen. Ik hou van recycleren en heb hier nog een fleece trui liggen die ik niet meer draag..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kijk er al naar uit, want te kleine fleece-truine, sjaals, restjes fleece enz ... die heb ik ook wel nog liggen !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Klinkt interessant, ben benieuwd wat het gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben hier al jaren een voorstander van! Het hergebruiken van stoffen, meubelen enz.
    Er worden nog te veel mooie spullen weggegooid!
    Ik ben benieuwd wat al dat kleurige fleece gaat worden!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb ook al een deel gekleurde fleece-dekentjes in de woonkamer liggen maar wat ik ermee zou moeten aanvragen, geen idee, ze worden nog altijd goed gebruikt door de kids.

    BeantwoordenVerwijderen